Hudbou budoucnosti je umělá inteligence. Technologie na ní založené umí zvládnout zpracování obrovských objemů dat, jež vznikají v celé délce dodavatelského řetězce. Logistické společnosti je přitom využívají jen minimálně. To je směr, kterým se chceme ubírat, abychom zvládli ještě větší objemy zásilek a zákazníků, říká zakladatelka firmy a generální ředitelka holdingu Packeta Simona Kijonková.
Každý stát je specifický a jeho specifika je třeba respektovat. Třeba zákazník z Rumunska je schopný neustále telefonovat. Udělá objednávku z mobilního telefonu a poté dvacetkrát volá, jestli vše platí. Miluje také sociální sítě, takže velmi rád píše recenze a pořád chce něco sdílet. Zkrátka je velmi komunikativní se všemi důsledky, takže musíte být velmi prozákazničtí. Pokud s ním nekomunikujete, je schopen si zboží nepřevzít.
Zákazník z Německa zase nic neodpouští, a proto je byznys na německém trhu docela náročný. Samozřejmostí je tu mít zboží skladem, takže oproti Česku musíte více investovat do skladových zásob. Musíte mít perfektně přeložený web či e-shop a uvést na něm 100 procent informací – tedy dbát na přesný a podrobný popis produktu a na technické detaily. A musíte mít možnost platit na fakturu, to Němci zbožňují! Takto bych mohla pokračovat o každé ze zemí, kde máme entitu, a o každém ze 33 států, kam aktuálně doručujeme. V současné době připravujeme vstup do oblasti Středního východu, tak nejvíce „dobrodružství“ prožíváme právě tam.