Zpětné odkazy jsou výborný způsob, jak posunout svou webovou stránku výše ve vyhledávání.
Mohlo by se zdát logické jich tedy co nejrychleji nasbírat – linkbuilding co nejvíce a dostat svou stránku hned na první pozice. Bohužel, tak to nefunguje.
V dnešním článku si povíme, proč je kvalita zpětných odkazů mnohem důležitější, než jejich kvantita a co kvalita zpětných odkazů vlastně znamená.
Kvalita zpětných odkazů a jejich vliv na SEO
Zpětné odkazy jsou pro vyhledávače jako doporučení od renomovaných lidí ve vašem oboru. Jejich kvalita je velmi důležitá a závisí na mnoha kritériích.
Hlavní z nich jsou:
1. Důvěryhodnost zdroje
Odkazy z důvěryhodných webů mají mnohem větší váhu než odkazy z neznámých stránek.
Odkazy z renomovaných médií, univerzitních stránek nebo lídrů ve vašem odvětvoví jsou výrazně cennější.
2. Relevance
Zpětné odkazy z webů, které se týkají stejného nebo podobného tématu, mají větší sílu, protože potvrzují spojitost vašeho obsahu s konkrétní oblastí.
3. Kontext
Odkazy umístěné v relevantním kontextu mají větší význam.
Odkaz z kvalitního článku nebo zdroje, který se týká podobného tématu, je mnohem cennější než odkaz vložený do obecného seznamu odkazů.
Kvalita před kvantitou: Proč je to důležité?
1. Lepší výsledky ve vyhledávačích
Internetové vyhledávače, jako je Google a Seznam.cz, upřednostňují kvalitní odkazy před velkým množstvím nekvalitních.
2. Menší riziko penalizace
Kvalitní odkazy z redukují riziko, že vaše stránky budou postiženy penalizací algoritmů nebo filtrů vyhledávačů.
3. Větší angažovanost uživatelů
Kvalitní obsah na kvalitních stránkách přiláká angažovanější uživatele. To znamená nižší míru odchodu (bounce rate) a vyšší konverzní poměr.
Kam na kvalitní zpětné odkazy?
Kvalitní zpětné odkazy můžete získat buď přes guest blogging, nebo třeba přes agentury pomáhající webům zlepšit své SEO, doporučujeme využít nástroj Softconic.cz díky kterému můžete významně posílit svoje webové stránky.